مقالات

آب مایع حیات است

آب

چرا در مصرف آب صرفه جویی کنیم؟

آب تمیز و شیرین یک منبع محدود است. با تمام خشکسالی های شدیدی که در جهان اتفاق می افتد، عرضه محدود آب شیرین در حال تبدیل شدن به یکی از با ارزش ترین منابع ما است. هر انسان روی زمین برای زنده ماندن به آب نیاز دارد. بدون آن، بسیاری از ما بیمار می شویم و حتی منجر به مرگ می شویم.

آب

در حالی که تقریبا 70 درصد کره زمین از آب تشکیل شده است، بسیاری از نقاط جهان از کمبود آب پاک رنج می برند. صرفه جویی در آب بسیار مهم است زیرا در عین حفاظت از محیط زیست، آب را پاک و تمیز نگه می دارد

در حالی که تقریبا 70 درصد کره زمین از آب تشکیل شده است، بسیاری از نقاط جهان از کمبود آب پاک رنج می برند. صرفه جویی در آب بسیار مهم است زیرا در عین حفاظت از محیط زیست، آب را پاک و تمیز نگه می دارد.

 

صرفه جویی در مصرف آب به معنای استفاده هوشمندانه و مسئولانه از منابع آب است. از آنجایی که هر فردی برای امرار معاش به آب وابسته است، ما باید یاد بگیریم که چگونه ذخایر محدود آب خود را خالص و دور از آلودگی نگه داریم. ایمن و خالص نگه داشتن منبع آب ما را از بحران آب برای نسل های آینده محافظت می کند.

 

بسیاری بر این باورند که منبع آب ما بی نهایت است. با این حال، نظر ما کاملا برعکس است. مهم است که ما نباید آب شما را آلوده کنیم زیرا بسیاری از اهمیت و کمیاب بودن آب آگاه نیستند. تنها ۲ درصد از ذخایر آب شیرین زمین در کلاهک‌های یخی و یخچال‌ها محبوس شده است، در حالی که ۹۷.۵ درصد از آب زمین را آب شور تشکیل می‌دهد.

 

حفظ آب مستلزم پرهیز از آلودگی آب است. این امر مستلزم استفاده از استراتژی هایی است که شامل کاهش هدر رفت، جلوگیری از آسیب رساندن به کیفیت آب و بهبود مدیریت آب است. انسان باید از آبی که امروز دارد حفاظت کند و برای سال های آینده آب کافی را تامین کنند.

در اینجا دلایل اهمیت صرفه جویی در مصرف آب آورده شده است:

موارد استفاده بی پایان است . ما هر روز از آب استفاده می کنیم. تقریباً در هر کاری که ما انجام می دهیم لازم است. ما برای نوشیدن، حمام کردن، آشپزی، شستشو و سایر فعالیت های بی شمار به آب نیاز داریم. خط آخر: ما برای فعالیت ها و عادت هایی که به طور مرتب استفاده می کنیم به آب نیاز داریم. اگر می‌خواهیم بدن خود را سالم، تمیز و هر چیز دیگری نگه داریم، باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

آب باعث رشد می شود. میوه ها و سبزیجات و همچنین سایر محصولات برای رشد به آب نیاز دارند. اما اگر منطقه از خشکسالی رنج می برد، غذا چگونه رشد می کند؟ این می‌تواند زندگی پایدار را به چالشی دشوار تبدیل کند، زیرا بخش‌هایی که از خشکسالی رنج می‌برند، بی‌فایده می‌شوند، زیرا گیاهان از هر نوعی نمی‌توانند رشد کنند. بدون آب، مردم از گرسنگی خواهند مرد.

از اکوسیستم و حیات وحش ما محافظت می کند. انسان ها تنها گونه های روی زمین نیستند که برای بقا به آب نیاز دارند. در واقع هر گونه در این سیاره برای زندگی و بقا به آب نیاز دارد. بدون آب، آبزیان هیچ شانسی برای بقا ندارند. بسیار مهم است که در مصرف آب که برای پایداری ما ضروری است صرفه جویی کنیم.

مصرف کمتر آب به معنای صرفه جویی بیشتر است. با صرفه جویی در مصرف آب، این امکان را به ما می دهد تا در مصرف آب، به ویژه در قبض آب خود صرفه جویی کنیم. با تمرین نکات اولیه صرفه جویی در مصرف آب، می توانید سالانه بیش از صدها و هزاران آب را ذخیره کنید. از آب کمتری استفاده کنید و هزینه کمتری از شرکت آب پرداخت خواهید کرد.

تامین آب در حال حاضر محدود است، آب شیرین در حال حاضر محدود است. از 70 درصد آب موجود، تنها 0.03 درصد از آب شیرین تشکیل شده است. هر روز بر جمعیت افزوده می‌شود و همین امر باعث می‌شود مقدار محدود آب بسیار کمتر شود. برای حفظ آینده خود در حفظ آب، باید یاد بگیریم که از منابع محدودی که داریم حفظ کنیم.

صرفه جویی در مصرف آب باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. پمپاژ آب از تاسیسات مرکزی به انرژی زیادی برای راه اندازی تجهیزات نیاز دارد. مطالعات نشان می دهد که در بیشتر جهان ، تقریباً 28 درصد از انرژی مصرف شده صرف انتقال آب می شود. در نهایت، صرفه جویی در مصرف آب نیز منجر به صرفه جویی در انرژی و کاهش ردپای کربن شما می شود.

 

می توانیم با انتخاب هوشمندانه در خانه صرفه جویی در مصرف آب را آغاز کنیم. ما باید از وسایلی استفاده کنیم که بیشترین مصرف آب و انرژی را داشته باشند. استفاده از نکات ساده صرفه جویی در مصرف آب می تواند به کاهش بیش از نصف مصرف آب کمک کند. متعهد شدن به کمی تلاش می تواند همه چیز را تغییر دهد. حتی در ماه اول صرفه جویی در مصرف آب با کاهش قبوض آب از صرفه جویی در مصرف آب نیز بهره مند خواهید شد. از سیاره خود محافظت کنید و آب را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *